LUSH Essential Oils

Over the past months I’ve been working with Lush to bring the Essential Oils campaign to life, which is now officially launched! Special thanks to Nat Cook for the art direction throughout this lovely project! Below, some of the illustrations that I created, plus a bit of the process, sketches, and final outcome.
/ En los últimos meses he estado trabajando para Lush, dándole vida a la campaña de los Aceites Esenciales, que ahora se lanzó oficialmente. Mil gracias a Nat Cook por la dirección de arte a lo largo de este lindo proyecto. Abajo algunas de las ilustraciones que hice, como también algo del proceso, bocetos y resultado final.

 

I created the illustrations for The Essential Oils Handbook, an essay written by Annabelle Letten, editor at Lush, explaining the origins, benefits, and stories behind essential oils. This is a free print publication that will be available to pick up in Lush shops across the globe. My illustrations are also part of the window display at the Oxford Street store, in London, and you will see them in digital platforms too.
/ Creé las ilustraciones para el Essential Oils Handbook, un ensayo escrito por Annabelle Letten, editora de Lush, que explica los orígenes, beneficios e historias detrás de los aceites esenciales. Esta es una publicación impresa gratuita que estará disponible en las tiendas Lush de todo el mundo. Mis ilustraciones también forman parte de la vitrina de la tienda de Oxford Street, en Londres, y las verán en plataformas digitales también.

 

I feel very lucky because I was able to work with an amazing team of creative women (Nat, Molly, Gemma-Lea, Kirstie, Annabelle, and to everyone involved– thank you!), illustrating a topic that I love, and for Lush, a brand whose ethos I share. If you follow my work, you might know what nature and the environment mean to me, and how important it is to collaborate with clients that also have an ethical approach. For that, and the work itself, this is a dream project come true – I hope you all enjoy it, too!

/ Me siento muy afortunada porque pude trabajar con un increíble equipo de mujeres creativas (Nat, Molly, Gemma-Lea, Kirstie, Annabelle y a todas las involucradas, ¡gracias!), ilustrando un tema que amo, y para Lush, una marca cuya filosofía comparto. Si siguen mi trabajo, puede que sepan lo que la naturaleza y el medio ambiente significan para mí, y lo importante que es colaborar con clientes que también tengan enfoque ético. Por eso, y por el trabajo en sí, este es un proyecto de sueño hecho realidad. ¡Espero que lo disfruten también!